Premium Beautiful by Mamadarwisy

Premium Beautiful by Mamadarwisy

Wednesday, December 11, 2013

Bila berazam tahun baru .. 2014

Assalam all,

Tahun baru hampir menjelma.... pejam celik ..pejam celik... eh, 2013 hampir melabuhkan tirai...dan dah nak ke penghujung tahun rupanya...


Bila bercerita pasal tahun baru, sudah tentu berkait rapat dengan azam-azam yang sering kita ucapkan ..

Biasalah... tahun baru... semangat masih membara.
Macam-macam yang kita nak capai...

Nak capai itu lah..Nak capai ini lah..
Kenapa mesti tahun baru, niza pun tak tahu.. 
padahal boleh jer berazam baru setiap kali tibanya bulan yang baru..

hehehe.....

Namun, bila bercerita pasal azam...
apakah azam kita tahun lalu sudah tercapai?
Atau sebaliknya...
Renung-renungkan......

;)

Walau apa pun, dalam berazam.. 
Kita kena beristiqamah..
Dah berazam, mesti berusaha bersungguh-sungguh dalam mencapai impian kita tu. 

Satu tips mudah untuk kita mudah melaksanakan azam kita ialah dengan menggunakan perancangan yang teliti. 'Breakdown plan'.

Rancang mengikut bulan.

Dari 3 bulan pertama apa yang kita ingin capai. 
Januari-Febuari-March

Seterusnya 6 bulan..
April-May-June

 9 bulan..sehinggalah cukup setahun.
Bila kerja dipecahkan ke bahagian yang kecil, 
InsyaAllah ia lebih mudah untuk dilaksanakan. ;)

Okay ;)

Selamat berazam semua. 
Jangan hangat-hangat tahi ayam untuk laksanakan azam anda sudah la ;)

******


Jom sertai Niza dan rakan-rakan usahawan lain.
Berniaga Online untuk tambah sumber pendapatan.

Berniaga itu kan sunnah ;)

More info,
Boleh search hashtag #glampreneur dan #dynamicleadersgroup 

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget